Grillsallad med fläskfilé

Jag har anmält mig till Vårruset som är ett lopp på 5 km. Jag har hela tiden sagt att jag ska gå runt, men drömmen har varit att orka springa. Nu är det bara tre veckor kvar och jag inser att drömmen kommer inte bli verklighet... Däremot har jag flera Power walk rundor på 5 km och över och det hade jag inte i kroppen förra året vid den här tiden.
Jag köpte nya skor i lördags så nu ska jag öka på träningen lite och även tänka lite på vad jag stoppar i mig. Jag har laddat med skavsårsplåster (fick en stor blåsa redan i söndags) och grönsaker :-)
Jag tänker inte banta eller köra någon diet, snarare tänka på vad och när jag äter.
 
Så till lunch i helgen bjöd jag på en ljummen sallad med fläskfilé.
Jag tömde helt enkelt kylen på vad som fanns efter helgen :-)
 
3 port.
1/2 fläskfilé
1 knippe sparris
1 liten zucchini
1 gul paprika
1 salladslök
100 g fetaost
10 myntablad
 
Skär zucchinin i skivor och salta dem. Låt dem stå i ca 10 min, torka av vätska och salt och vänd skivorna. Salta andra sidan och låt stå i ytterligare ca 10 min. Torka av skivorna ordentligt.
Stek/grilla zucchini, paprika och sparris och lägg upp på ett fat.
Skiva fläskfilen och stek den. Jag kryddade den med en basilikaolja innan jag stekte den.
Strimla löken och smula osten.
Fördela allt på ett fat och toppa med myntablad.
 
 

Kommentera här: