Mättande kycklingmacka

Den här veckan har jag semester från mitt vanliga jobb och tillbringar istället tiden nere i gympahallen tillsammans med 38 förväntansfulla barn och 7 andra ledare. Vi ska ta hand om barnen mån-tor mellan 9 och 15. Huvudsysslan är att hoppa trampolin, men vi gör en massa annat skoj också.
Men jag undrar hur pigg och social jag kommer att vara på midsommar, med tanke på hur trött jag är idag efter bara en dag...
 

Häromdagen gjorde vi matiga kycklingmackor med kyckling. Det fick bli lite av det som fanns hemma. Riktigt bra resultat :-)
 
Tunna kycklingfiléer
Citrusgrillolja
Surdegsbaguette
Chevrékräm (Chevré, crème fraiche, salt, honung, olivolja)
Plocksallad
Ruccola
Röd lök
sockerärtor
 
Marinera kycklingen och grilla den sen.
Dela baguetten och pensla med olivolja. Grilla den snabbt.
Skär löken i tunna skivor och bygg ihop din macka :-)
 
 

Kommentarer:

1 Agnes:

skriven

Hej, jag skulle bli jätteglad om du ville kika in på min blogg och dela med dig av ditt bästa hälsotips :) Tack på förhand!

Kommentera här: