Halloumi- och jordgubbssallad

Som tillbehör till det grillade köttet i fredags så gjorde jag en sallad med bl a halloumi och jordgubbar. Den blev jättegod och det var helt tomma fat när middagen var över.
 
I torsdag var jag och barnen på självplock av jordgubbar. Det är en väldigt trevlig tradition som vi har skaffat oss. Det finns ett ställe väldigt nära oss där de har självplock. I år tog de 17,50 / liter. Och jag lägger gärna ett par kronor extra per liter och vet vart de kommer ifrån och får en trevlig upplevelse på köpet :-)
Så förutom salladen och en massa desserter med jordgubbar så har jag frysen full med jordgubbar till höstens smoothisar.
Ja, tillbaka till salladen. Se detta som ren inspiration och ha i det som finns hemma :-)
Jag grundade med en påse blandsallad, sen lade jag på rödlök, edamemebönor, rostade solroskärnor, jordgubbar, halloumi, olivolja och balsamico.
En matig sallad med mycket smak.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: