Uppdaterad Granola

Förra omgången granola försvann fort som bara den så det var bara att göra en ny omgång :-)
Så nu provade jag att ha i lite andra ingredienser och det blev jättegott.
Det tar inte lång tid alls att göra detta och är absolut inte svårt. Även om man väljer att ha i många olika ingredienser så blir det ialla fallmycket billigare än att köpa färdig och känns mycket nyttigare. Så sätt fart och gör en omgång till helgfrukosten.
Jag brukar äta den med vaniljyoghurt och gärna banan och jordgubbar :-)
 
I em ska jag och äldsta dottern åka till London!!! Vi ska shoppa och strosa har vi tänkt. Så det blir inga inlägg här på några dagar.
Ha en underbar helg!!!
 
En stor burk
2,5 dl dinkelflingor
4 dl havregryn
1,5 dl solroskärnor
1 dl hasselnötter
1 dl mandlar
1 dl valnötter och cashewnötter
1,5 dl quinoapuffar
2 tsk kanel
1,5 dl äppeljos
0,5 dl rapsolja
0,5 dl flytande honung
1 näve goijbär
1 näve kokoschips
 
Rosta hasselnötterna i ugnen på 175 grader i ca 10 min. Låt dem svalna och gnid sen bort skalen.
Grovhacka alla nötter.
Blanda alla torra ingredienser och strö över kanelen. Blanda
Blanda jos, olja och honung i en bunke och rör ner i det torra.
Bred ut allt på en långpanna och ställ in i ugnen på 175 grader i ca 15-20 min. Rör om då och då och låt det gå tills det har fått lite färg och har "torkat".
Blanda ner kokoschips och goijbär.
Låt granolan svalna och häll upp i en fin burk.
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Oj va gott! och lätt :D Ska testas

2 Lisa:

skriven

Oj vad gott det ser ut! Det ska jag prova...tack för tipset!
Kika gärna in på min nya blogg om du vill! :)

Kommentera här: