Glad Påsk!!!

Hoppas att ni haft en underbar påsk!
Det har jag haft :-) Solen har värmt, vi har varit lediga och ätit och druckit gott.
Vi har haft byggjobbare här som har byggt ny altan till oss. Den blev klar idag, så nu kliar det i mina fingrar för att få börja "inreda". Det blev jättebra! Och vi har även fått en fast plats för grillen med arbetsyta och hyllor för kryddor och annat :-)
På långfredagen var vi hemma hos svärföräldrarna och åt middag och barnen fick leta påskägg.
På påskafton va vi hos min mamma. Vi brukar hjälpas åt med maten, men i år skulle mamma göra det mesta själv och sen skulle vi bara ta med oss något var. Men som vanligt så fanns det mat så att det skulle räcka till minst en släkt till...
Jag ska lägga upp recepten på några av mina bidrag senare
 
Delar av det "lilla" påskbordet
 
mamma hade dukat fint tills vi kom 
och hon hade dekorerat trädet också
 
våra fina påskkärringar på skärtorsdagen :-)
 

Kommentera här: