Italienska kycklingrullader

Redan onsdag igen, dagarna bara försvinner...
Idag har jag varit ledig från jobbet, men haft fullt schema ändå. Tanken var att äldsta dottern skulle laga mat idag, men eftersom båda killarna i familjen var borta så köpte vi tjejer hem thaimat :-)
 
I fredags bjöd jag familjen på italienska kycklingrullader. Jag har gjort dessa tidigare, men de är så goda så jag bjuder på receptet igen :-)
 
4port.
600 g kycklingfileer i tunna skivor
soltorkade tomater, ca 5 st
1 mozzarellaboll
basilikablad

2 dl vatten
1 msk kycklingfond
5 dl mellangrädde
1 tsk soja
2 msk eu de vin
1 tsk balsamvinäger

Finhacka tomaterna och basilikan och riv osten på det grövsta på rivjärnet.
Blanda basilika, tomater och ost i en bunke med lite av oljan som tomaterna ligger i.
Lägg lite av fyllningen på varje kycklingbit och rulla ihop. Fäst med två tandpetare.
Stek kycklingen i smör så den får stekyta runtom.
Vispa ur stekpannan med lite av grädden.
Häll vatten och fond i en traktörpanna och koka i ett par minuter.
Häll ner soja, balsamvinäger, eu de vin och grädde och koka ihop.
Lägg ner kycklingen och koka på svag värme i ca 20 min.
Servera med nykokt färsk pasta.
 
 
 

Kommentera här: