Chili con carne

Den här veckan har det varit fullt med aktiviteter på kvällarna, så det har blivit väldigt mycket snabb matlagning härhemma (köttbullar, fiskpinnar osv.) Men en dag gjorde jag chili con carne på ett nytt recept.
Jag och maken tyckte att det var gott, dottern tyckte att det var gott om hon fick pilla bort bönorna och sonen som brukar älska chili con carne tyckte inte alls att det var gott. Det var fel på allt :-(
 
500 g nötfärs
1 gul lök
1 klyfta vitlök
1 röd paprika
1 tsk spiskummin
2 tsk sambal oelek
2 msk tomatpure
500 g krossade tomater
380 g kidneybönor
2 dl vatten
1 liten burk majs
 
Bryn färsen.
Skala och finhacka lök och vitlök. Tärna paprikan.
Tillsätt lök, vitlök, spiskummin, sambal och tomatpure i köttfärsen och stek ett par minuter.
Blanda ner paprika, krossade tomater, sköljda kidneybönor och 2 dl vatten. Koka i ca 10 min.
Smaka av med salt och peppar.
Jag serverade med ris, gräddfil och nachochips.
 

Jag har precis tagit fram en rostbiffsstek från frysen som jag ska tillaga imorgon. Tar tacksamt emot tips på vad jag ska göra med den :-)

Kommentera här: