Chicken taco

I fredags körde vi tacos på nytt sätt. Jag hittade ett recept i Arlas senaste broschyr som jag följde.
Kycklingen kommer jag definitivt göra igen, däremot de där bröden tror jag att jag hoppar över nästa gång. De bröden som blev bröd var goda, men när jag hade kavlat dem så la jag dem på hög och när det var dags att steka dem så hade de fastnat i varandra och var bara en enda stor deg igen...
Så nästa gång köper jag färdiga bröd eller hittar ett annat recept.
 
4 port.
600 g kycklinglårfilé
3 vitlöksklyftor
1/2 tsk salt
1/2 krm cayennepeppar
2 tsk malen spiskummin
2 tsk oregano
1/2 msk paprikapulver
1 msk honung
2 dl vatten
1/2 msk konc kycklingfond
 
Skär kycklingen i bitar, skala och hacka vitlöken.
Salta och bryn kycklingen i en stor stekpanna.
Tillsätt resten av ingredienserna och låt koka i ca 40 min under lock.
Rör om så att köttet delar sig och blir trådigt.
 
Jag serverade med nybakade bröd, nachos, guacamole, gurka, sallad, paprika, lök och färsk koriander.
 
 
 
En koncentrerad liten bagare som hjälper till att göra bröd :-)
 
 

Kommentarer:

1 Camilla:

skriven

Tror vi också testat det-gott! Roligt med nya recept :)

2 Jenny:

skriven

Såg riktigt gott ut!

Svar: Tack! Det var det :-)
Pernilla Nyberg

Kommentera här: