Mitt kök mässan

I fredags var jag och min kusin på mässan. Efter att ha varit där i flera år så hade jag inga stora förväntningar på maten. Och det var inte så mycket mat heller.
Det är mest vin och andra drycker. På matfronten var det chipsen som dominerade i år. Men det fanns även mycket ost och annat gott.
Jag ska inte säga det här för högt för då kanske fler tar efter, men ett bra tips är att inte gå på mässan på lördagen. Då är det sjukt mycket folk. Min mamma var där i lördags och det var flera ställen som de inte kom fram till...
I fredags var det mycket folk, lagom mycket. Man kunde komma fram och prata med alla och det var i stort sett inga köer någonstans.
Vi strosade omkring och kände på atmosfären, smakade på goda viner, champagner, ostar, korvar, chips och andra godsaker. En lyckad kväll helt enkelt!
Efteråt var vi ändå lite hungriga så vi stannade till i stan på hemvägen och åt en sen middag.
Jag fick med mig lite hem också. Två tunga kassar blev det och hade jag haft bärhjälp med mig så hade jag lätt kunnat handla mer.
 
Salmalaxs (som jag tillagade i lördags), korvar, ostar, oliver, sås, dressing, mojitomix och tidningar :-)
 

Kommentera här: