Kycklingröra

Jag har varit dålig på att blogga i veckan, men å andra sidan har vi inte ätit så spännande mat...
Så här har det sett ut hemma hos oss en vecka utan inspiration och med träningar och kort om tid.
 
Måndag: Bakad potatis med kycklingröra
Tisdag: Tunnbrödsrulle
Onsdag: Lasange
Torsdag: Fylld pasta med pesto och valnötter
Fredag: Faijtas
 
Kycklingröran jag gjorde i måndags var ett tag sen jag gjorde, men den var en favorit för ett antal år sen hemma hos oss. Jag gjorde den ofta och fyllde pitabröd med och tog med på picknick. Men serverade den även då här till bakad potatis.
Jag brukade ha tärnat äpple i också, men nu är dottern allergisk mot det så vi skippade det den här gången.
Jag har inga exakta mått men ungefär så här:
 
1 grillad kyckling
1 paket bacon
purjolök
gurka
crème fraiche
majonnäs
curry
chilisås
salt, peppar
 
 Skär baconet i små bitar och knaperstek det.
Skär kyckling, gurka och purjo i små bitar och blanda allt till en enda gegga.
 
 
 

Kommentera här: