Smörrebröd med fuskfisk

Idag när jag sprang in på ica hade jag ingen fantasi alls. Sonen skulle på gympa så jag hade inte så lång tid på mig att fixa mat. Jag vet ju att mina yngsta barn gilllar fiskpinnar, vilket jag verkligen inte gör. Men valet föll på crispies som är som fiskpinnar, men godare, enligt mig. Barnen fick sina med pulvermos (ytterligare en sak jag verkligen inte gillar) och till oss vuxna gjorde jag smörrebröd.
Jag tror ju på att man äter llika mycket med ögonen och detta såg gott ut så det var det också :-)
 
2 port.
4 st crispies (större fiskpinnar)
4 st rågbröd
smör
salladsblad
skivad gurka
salladslök
sparris
rädisor
remoladsås
citron
 
Koka sparrisen i ca 4 min.
Stek fisken enligt förpackningen.
Bre smör på bröden och lägg på ingredienserna på ett snyggt sätt :-)
 
 
 

Kommentarer:

1 Sara på Vardag.nu:

skriven

Färdigpanerad fisk är faktiskt helt okej, i alla fall de lite "bättre" sorterna som den du använt här, till exempel. Steker man dem i ugnen så slipper man ju massa extrafett också. Bra vardagsmat :D

Kommentera här: