Sju kryddor

Jag har via Smartson fått prova kryddor från Kockens. Det fanns lite olika att välja på, men i affären jag var så fanns bara tre olika sorter och det här var den som lät godast.
Jag provade att göra köttfärsbiffar smaksatta med denna krydda. Redan när jag öppnade påsen kände jag doften av pepparkaka.  Jag som i vanliga fall gillar kryddor från mellanöstern kan inte påstå att det här var något som föll mig i smaken. Det v ar till och med så illa att jag och barnen slängde våra biffar och barnen fick en varsin youghurt istället...
Maken kom hem senare och mötte mig och dottern i dörren. När jag sedan var på träning fick jag ett sms där han undrade var jag hade gjort med biffarna???
Jag bryr mig faktiskt inte om att skriva hur jag gjorde dem, för detta är inget jag rekommenderar. Tyvärr!
 
 
Jag som hade laddat med så goda tillbehör...
 
Ikväll blev det en kvällsmacka :-) Det händer väldigt sällan i det här huset.

Kommentera här: