Enchiladas

Eftersom jag är orörlig och inte kommer iväg till någon affär så får det bli en utmaning varje dag att hitta på någon mat. Det börjar bli väldigt tomt i alla skåp...
Men jag hittade ingredienser till enchiladas igår. Det blev inte som jag brukar, men det blev gott!
 
4 pers.
1 pkt mjuka tortillas
500 g köttfärs
1 påse taco krydda
1/4 dl vatten
2 schalottenlökar
1 burk krossade tomater
1 burk majs
1 burk ostdipp
taco sås
riven ost
 
Finhacka schalottenlöken
Fräs köttfärsen och ha i löken
Strö över taco kryddan och häll på vatten. Låt koka ihop i ett par minuter.
Häll i tomaterna och majsen och rör om
Ta ett bröd och lägg på köttfärsröra, toppa med ostdipp och tacosås. Rulla ihop och lägg i en ugnsfast form.
Toppa med resten av ost dippen, tacosås och riven ost.
Ställ in i ugnen på 225 grader i ca 10 min, tills osten har fått färg.
 
 
 
Till det serverade jag de stackars grönsaker som fanns i kylen; gurka, paprika och en avocadoröra.
 
 

Kommentera här: