Lilla Ego

Jag fyllde år för en vecka sedan och då fick jag ett kort av min man där det stod att jag skulle stå klar i hallen klockan 14 på lördagen. Så det gjorde jag :-)
Vi började med att lämna av barnen hos farmor och farfar och sen åkte vi in till stan och checkade in på hotell. Lite hungriga gick vi in på närmsta affär och köpte med oss getost, salami, bröd och tryffelchips upp på rummet. Vi fick även med oss en flaska vin från baren ;-)
Första överraskningen var en underbart god middag på Lilla Ego. Väldigt god mat, bra service och ett trevligt ställe.
Nästa överraskning var konsert med Håkan Hellström på hovet!!! Vilken kväll!!!
Men eftersom detta ska vara en matblogg så håller jag mig till att berätta om restaurangbesöket.
Vi fick sitta i "baren", det var nog de bästa platserna för de har öppet kök och man kunde sitta och titta på när kockarna jobbade. Väldigt trevligt! Och nyfikna som vi är så hade vi förstås massor av frågor till kockarna som de vänligt svarade på.
 
Till förrätt tog maken en oklassisk fläsktartar som han sa var väldigt god. Jag tog svamp, rå och tillagad med kyckling. Otroligt gott!!!
Till varmrätt tog maken Algrimmad långa med 3 ggr broccoli
(de hade bla hyvlat stammen av broccolin och rökt den, otroligt gott och snyggt)
Och jag tog Daniels vinnarrätt i Årets kock 2013.Sååå gott!!!
Sen var vi väldigt mätta!
Dit går jag väldigt gärna igen!!! De hade väldigt fullbokat så tipset är att boka bord ett par veckor i förväg.
 
Jag ber om ursäkt för de dåliga mobilbilderna, men jag tycker fortfarande att det är pinsamt att plocka fram mobilen och fota, så  det lär nog ta ett tag innan jag tar med mig en bra kamera ut på restaurang. Hur gör ni? Fotar ni helt öppet eller i smyg?

Kommentera här: