Thaigryta med ris

Så var det dags igen att testa några nya recept. Först ut är denna vardagsrätt från ica.se.
Jag gjorde om receptet lite. I orginalreceptet skulle man ha en påse frysta wokgrönsaker. Men jag brukar inte tycka att de är goda, så jag tog färska grönsaker istället.
Resultatet blev klart godkännt, men jag tror att jag tar mer currypasta nästa gång för den var lite klen i smaken. Och pressar på lite mer lime.
 
600 g nötfärs
1/2 blomkålshuvud
1,5 röd paprika
1 burk minimajs
1,5 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
1 dl vatten
1 lime
1 kruka koriander
olja
salt, svartpeppar
 
Skär grönsakerna i mindre bitar.
Värm oljan i en stekpanna och fräs på currypastan.
Ha i grönsakerna och stek tills de känns klara.
Lägg över i en gryta.
Stek färsen, salta och häll ner i grytan.
Tillsätt kokosmjölk och vatten och låt puttra i ca 5 min.
Smaka av med salt och peppar.
Garnera med limeklyftor och koriander.
Servera med ris.
 
 

Kommentera här: