Matlådetips

I söndags var det en sån där dag då vi skulle äta vid olika tider och det skulle gå fort. Så på fm gjorde jag pastastubbar.
Jag gjorde mycket så att jag kunde fylla en matlåda.
Det är ju inte all mat som funkar att värma i micro dan efter, men detta blir riktigt bra.
 
ca 5 port.
1,5 pkt färska lasangeplattor
ca 200 rökt skinka
hyvlad ost
1 zucchini
2 burkar krossade tomater
1 burk körbärstomater på burk
2,5 dl vispgrädde
basilika (strimlad, men den färska var slut i affären så jag tog fryst)
riven ost
salt
svartpeppar
 
Blanda tomater, grädde, riven ost, basilika, salt och svartpeppar och häll i botten av en ugnsform.
Skär plattorna i lagom stora bitar.
Hyvla zuhhinin på längden.
Lägg skinka, zucchini och ost på plattorna och rulla ihop.
Skär rullarna på mitten och ställ ner dem i såsen.
Toppa med lite riven ost.
Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
 
Inte så snygg bild, men jag glömde ta innan vi åt :-)

Kommentera här: