Sallad vs pasta och korv

Det är nog över en vecka sen jag startade min dator senast...
Imorgon ska jag göra en ny MR röntgen, det lär väl inte hitta något nytt, men då kan man ialla fall utesluta en massa saker.
Idag har det bara varit jag och 3-åringen hemma. Vi har varit lediga hela dagen och njutit av det fina vädret. Mysigt!
Jag frågade 3-åringen vad han ville ha till middag och svaret blev korv och pasta. Jag brukar aldrig göra specialmat till barnen, men idag gjorde jag annan mat till mig.
Jag gjorde en avocado och parmasallad med chevretoast. Mycket gott och passade bra i värmen.

Sallad till 1 pers

En näve ruccola
En näve babyspenat
gurka
paprika
1 avocado
blandade tomater

blanda detta i en tallrik och häll på
olivolja
balsamico

lägg på några skivor parmaskinka i mindre bitar

Lägg chevré på vitt formbröd, ringla över honumg och ställ in i ugnen tills osten har fått fin färg.





Vilken tallrik skulle du välja???

Kommentarer:

1 Linda-matstugan:

skriven

Lätt din tallrik! Så grymt gott med chevretoast, måste testa!!

Kommentera här: