3-års kalas

På tisdag fyller vår bebis 3 år!!!
Så idag har vi haft släkt och vänner här på kalas.

Eftersom min kropp inte lyder mig just nu... framförallt inte min vänsterarm så blev det lite fusk på bakfronten denna gång. Men jag tror att gästerna var nöjda ändå.

Vi bjöd på chocolate chip cookies och kolakakor som vi bakat själva.
Barnen gjorde chokladbollar som gick åt som smör.
Jag provade att göra några mjuka kakor som misslyckades totalt... och så sa födelsedagsbarnet att han älskar bullar på kalas så vi köpte färdiga frysta bullar som värmdes lagom tills gästerna kom.
Och så bjöd vi på tårta förstås. Vi köpte färdiga bottnar, men gjorde fyllningen själva. Det blev ett lager med hallonmousse och ett lager med chokladmousse. Väldigt gott!

Min man köpte ljus att ha på tårtan och när 3-åringen skulle blåsa ut så tog han ordentlig sats och blåste. Men de tändes igen och igen... Det visade sig att han hade köpt magic candels som inte går att blåsa ut... Han påstår att han inte såg det i affären :-)








Min stora kille!!!


Här försöker jag hjälpa honom att blåsa ut ljusen innan vi upptäckte att det inte gick...


Jag ska lägga upp recepten på tårtfyllnngarna så fort min vänsterarm känns lite bättre... Nu ska jag vila lite!!!

Kommentera här: