Augustipanna

Idag kom jag och äldsta dottern hem vid 17.30 och hennes träning började 18.00. Detta visste jag ju redan igår så då letade jag fram ett recept och hanslade ingredienser. Maken har varit hemma och vabbat idag, så det låg på hans lott att se till så att maten var klar i tid.
Det här receptet har suttit i min pärm ganska länge och jag vet faktiskt inte om vi har provat det tidigare. Men det blev riktigt bra. Alla (utom den sjuka matvägrande 3-åringen) åt med god aptit!

4 port.
400 g skinkschnitzel i strimlor
2 paprikor i olika färger
2 gula lökar
ca 300 g vitkål
150 g sockerärtor
3,5 dl mellangrädde
1,5 msk soja
2 tsk riven färsk ingefära

Bryn köttet i en stekpanna tills det får färg. Lägg köttet i en skål bredvid.
Strimla grönsakerna och stek dem under omrörning.
Lägg tillbaka köttet och tillsätt grädde, soja och ingefära.
Ge pannan ett snabbt uppkok och servera genast med ris.

Kommentera här: