Utmanad

Jag har blivit utmanad av både Linda på Matstugan och Karin på En smak av Karin. Linda var först så jag ska försöka svara på hennes frågor nu så får jag svara på Karins frågor lite längre fram.
Jag har ju varit väldigt dålig på att blogga ett tag här. Det har varit fullt upp med annat. I tisdags var det brännbollscup, i onsdags grillavslutning på trampolinen, igår middag på jobbet och idag studentmottagning. Så jag har ätit god mat, jag har bara inte fotat och lagat den själv :-)



Mina frågor:
1. Hur ser din familj på ditt bloggande?
Jag tror att min man tycker att det är kul. Han läser ialla fall bloggen och hjälper mig att fota och lägga upp snyggt :-) Barnen vet också att de ska vänta med att äta tills maten är fotad. Äldsta dottern är också med och hjälper till att fota. Det är faktiskt hon som har gjort headern.
Jag vet att min svägerska och kusin tittar in här ibland :-)

2. Vad berör dig mest?
Oj, jag är ganska lättrörd. Det kommer ofta lite tårar när jag tittar på tv, när det är skolavslutningar, när någon håller tal eller annat som är känslosamt.
Men något som riktigt berör mig är när barn far illa. Då blir jag både ledsen, arg och upprörd.
Något som berör mig positivt är min familj, jag blir lycklig av min man och mina underbara barn.

3. Hur viktigt är bloggandet för dig som person på en skala 1-10?
Just för tillfället har det inte varit så viktigt. Jag har faktiskt funderat på om jag ska fortsätta. Men när jag tittade in härom dagen så hade jag fått en massa kommentarer från andra bloggare. Jättekul!!! Så då bestämde jag mig för att ge det ett försök till. Det är ju så himla kul och man blir kreativ. Så om jag ska sätta en siffra som det var för ca 1 månad sen så blir det nog en 7:a

4. Ditt bästa tips för att koppla av?
Att bara sitta är inte riktigt min grej. Jag måste göra något.
Jag kopplar av när jag lagar mat (inte den stressiga vardagsmaten, utan mat som man får njuta av)
Jag kopplar av när jag umgås med mina vänner :-)
Så något bra tips har jag inte riktigt.
Jag längtar tills i sommar när jag ska ligga i en solstol och läsa böcker, då hoppas jag att jag kan koppla av. 

5. Länka till ett av dina absoluta favoritinlägg som du själv lagt upp och varit supernöjd med
Det här var inte lätt... Har nu suttit och tittat igenom hela bloggen och inte hittat något som jag är supernöjd över. Men jag har hittat en massa god mat som jag ska prova igen :-)
Men jag länkar till det här för det säger en del om mig. Jag är ingen köttälskare. Jag är mer förtjust i tillbehören och vill gärna ha många. Det syns ganska bra i detta inlägg.

6. Vilka andra sociala medier använder du förutom bloggandet?
Facebook, jag är smått beroende. Sen har jag en blogg till, där jag bloggar om mitt liv och min familj: http://nillanyberg.blogg.se/
Och så mail förstås...

7. Vad är det värsta du vet?
Jag får väl upprepa mig från innan; när barn far illa!!!

8. Vilka talanger har du, dvs vad är du riktigt bra på?
Att organisera skulle jag nog säga. Att planera tävlingar, fester och andra sammankomster.

9. Om du skulle starta upp något eget, vad skulle det vara?
En dröm har ju alltid varit att öppna en deli, där man kan köpa med sig god mat hem, men även sitta och äta och ta ett glas vin.

10. Skulle du kunna ta en time-out från mobil, dator, tv på en vecka?
Jag tror det :-) Det skulle nog vara svårt men det brukar funka när vi är på semester.


Det var inga lätta frågor, men nu har jag ialla fall svarat på dem.
Nu har jag knåpat ihop 10 frågor till några andra bloggare. De som jag skulle vilja svarade på dem är: Gourmetmorsan, Remsan, Växelhäxan, Trattoria och Tina


1. Vem är din drömmiddagsgäst och varför?
2. Vad tror du att vi lagar för mat om 10 år?
3. När började du blogga och varför?
4. Har du någon lista på saker du vill göra innan du dör? Nämn 5
5. Har du något syfte med din blogg? I så fall vilket?
6. Tipsa om 3 riktigt bra bloggar
7. Läser du andra bloggar än matbloggar? Vilken typ?
8. Dela med dig av ditt bästa husmorsknep
9. Vilken är den bästa resan du har gjort?
10. Och så såhär inför sommaren så vill jag veta ditt bästa utflyktstips

Kommentera här: