Skolavslutningar

Idag har det varit skolavslutning både för lilltjejen som gick ut 1:an och stora tjejen som gick ut 9:an.
Tyvärr var ju båda i stort sett samtidigt så vi fick dela upp oss. Jag fick gå på stora tjejens :-) Alla var så fina i sina klänningar och kostymer. Efter jordgubbstårta och betygsutlämning så grät de allihop. Det var mycket seperationsångest i det klassrummet.
Lilltjejen slöt upp efter ett tag och så åkte vi iväg och åt avslutningslunch. Mysigt!
Vädret har varit jättefint idag, så det tog lång tid innan jag tog mig in i köket. Men jag hade ju handlat och planerat middag, så det var bara att köra.
Vi åt asiatisk köttfärsröra med nudlar. Jag har lagat den en gång tidigare och det var lika gott denna gång.
Om ni inte har testat så måste ni göra det!!!
Idag hade jag sambal och röd currypasta efter receptet. Vi vuxna och 16-åringen tyckte gott att det kunde varit lite mer krut, men 8-åringen tyckte att det var för starkt...
Receptet hittar ni här.



Efter maten blev det fruktsallad på mango, kiwi, galiamelon och vindruvor. Gott!!!



Vi får väl se när jag kommer i säng idag. Stora tjejen är ute på byn och ska träffa alla klasskamrater för sista gången. Jag har lovat att komma och hämta henne när det är dags att komma hem.

Kommentarer:

1 En Smak Av Karin:

skriven

Grattis! Du vann värdecheckarna på Keldas Gazpacho på min blogg! Hör av dig på min mail och skicka din adress så kommer checkarna på posten! Ha en skön helg! :-)

Kommentera här: