Lax och potatis

Idag när jag åkte hem från jobbet kunde jag inte komma på någonting som man kunde laga till middag...
Så när jag kom till affären tog jag ett reklamblad och tittade vad det var extrapris på :-)
Det blev lax, färskpotatis, sparris och en kall sås. Mycket gott!



Den kalla såsen gjorde jag på 2 dl creme fraiche, rivet skal från en citron, hackad gräslök och salt. Sparrisen fick grillas inne i en grillpanna.
Laxen lade jag med köttsidan neråt på svag värme i en stekpanna tills den var klar. Tog ca 20 min.


Grillad sparris måste vara något av det godaste som finns!!!

Kommentarer:

1 Kim:

skriven

Jag håller med! Sparris är underbart gott. Jag brukar "trä" upp sparrisarna på en grillpinne, så att de blir som en matta, så trillar de små rackarna inte igenom grillgallret :)

Kommentera här: