Bye bye Sverige

Igår var hela familjen inne i Stockholm och strosade. Jag hade ett jobbmöte klockan 15. Trodde jag... När jag väl kom dit visade det sig att det hade varit 14 :-(
Jaja, vi fick ialla fall en trevlig dag på stan. Vi hann både fika och äta mat.
Mat blev det på en grekisk restaurang som lite försmak på sommarens charterresa :-)
När vi kom hem var det fotboll för hela slanten. Under första matchen stack jag och E iväg och handlade och fixade lite plockmat lagom till Sverige matchen.
Inte så mycket, var rådet från maken. Så vi hejdade oss i affären och gjorde bara lite grann. Och det var precis lagom.


Så här såg bordet ut :-)


Vitlöksfrästa champinjoner: dela champinjonerna, vattna ur och fräs i smör och pressad vitlök


Baconlindad halloumi: Skär ett paket halloumi i stavar och dela ett paket bacon på mitten. Krydda halloumin med Santa Marias chiliexplosion och linda bacon runt. Sätt in i ugnen tills baconet är klart.


Jag provade även en ny sak som jag hittat hos matstugan. Varma krustader fyllda med chevre på tub. De skulle toppas med fikonmarmelad, men det hade vi inte hemma, så vi provade med het rabarbermarmelad och honung. De var goda båda två, men honungen var godast.
Sen fanns det även salami, seranoskinka och gruyerost med balsamico. 

Kommentera här: