Pastastubbar



Jag är ju inne och tittar på andra matbloggar titt som tätt för att få inspiration. Ibland provar jag recepten rakt av och ibland gör jag egna varianter. Det har jag gjort här. Remsan hade gjort en variant av detta häromdagen och lagt upp, och då blev jag så sugen så jag var tvungen att göra själv.
Jättebra torsdagsmat härhemma, då vi äter på olika tider allihop på torsdagar. Lätt att värma och bara äta med en sallad till. Och om det blir något över så är det även en perfekt matlåderätt.
Här var det knappt så att jag fick någon lunch för familjen tyckte att det var så gott så det höll på att äta upp allt.

4 port.
1 burk körsbärstomater
1 burk krossade tomater
5 cm purjolök
salt, peppar

2 pkt lasangeplattor
1 zucchini
rökt skinka i skivor
ost

1 ostsås från Kelda
riven mozzarella

Strimla purjon. Blanda tomaterna med purjo, salt och peppar i botten av en ugnsfast form.

Hyvla zucchinin med en osthyvel på längden. Hyvla en hög av ostskivor.
Ta ev lasangeplatta och lägg på zucchini, ost och skinka.
Rulla ihop och skär varje rulle i tre delar.
Ställ ner stubbarna i tomatsåsen.
Toppa med ostsåsen och riven ost.
Ställ in i ugnen i ca 20 min på 225 grader.








Kommentera här: