Mexikansk gratäng

Det här receptet har jag hittat hos Tinas Skåpmat. Jag har gjort det en gång tidigare och kommer ihåg att det var gott.
När jag var och handlade hittade jag billig fläskytterfilé och då tänkte jag att jag gör detta igen. Förutom 3-åringen som inte äter någonting så åt alla andra med god aptit.

När jag tog fram köttet så insåg jag att det var från Nybergs deli. Det var väl därför vi tyckte att det blev så gott :)



4 port.

ca 500 g strimlad fläskytterfilé
1 msk soya
1 tsk chilipulver
1 stromlad purjolök

Blanda köttet med soya och chilipulver och lägg köttet och purjolöken i en ugnsfast form.

2,5 dl grädde
2 dl grönsaksbuljong
1 dl chilisås
0,5 tsk sambal
salt, peppar
riven ost

Blanda alla ingredienser till såsen, häll över köttet och strö sen över den rivna osten.
Ställ in i ugnen i ca 20 min på 225 grader.





Till efterrätt fick barnen en skål med jordgubbar och en skål med socker att doppa i :-)
De tog 10:-/ kartong för de Spanska jordgubbarna på affären idag. Och jag tror att de var goda. De försvann ialla fall jättefort.

Kommentera här: