Kyckling med rödcurry och nudlar

I fredags efter jobbet åkte vi till goda vänner i Linköping. De fick en liten bebis i mitten av januari så jag har gosat massor med deras lilla kille :-) Vi tittade på mellon igår och sen åkte vi hem. 
Idag har vi varit hemma och fixat en massa olika saker. Jag och sonen tog en sväng till Icamaxi, vi kom hem ganska sent och behövde snabbt få ihop en middag. Då kom jag och tänka på den här rätten. Den är jättegod och går snabbt att laga.

4 port.

4 kycklingfileér
olivolja
1 1/2 msk röd currypasta
1 1/2 msk olivolja
12 dl vatten
4 pkt snabbnudlar
1 romansallad
hackad koriander

Blanda kycklingen med currypastan och olivoljan i en skål och låt stå i 10 min.
Stek kycklingen i olivolja, ca 5 min på varje sida. Efterstek under lock i ca 5 minuter, tills kycklingen är klar.

Koka upp vattnet och buljongpulvret som finns med bland nudlarna.
Lägg i nudlarna och koka enligt anvisning på paketet.
Skär romansalladen i grova bitar .
Skär kycklingen i skivor.
Ta upp nudlarna ur buljongen och fördela den i skålar.
Lägg salladen i buljongen, koka upp och fördela över nudlarna.
Lägg på kycklingen och garnera med korinader.

Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Låter såååå gott! Jag är sjukt inne på thai/kinesiskt just nu så min sambo får snart spader på mig :-D

2 Emmy:

skriven

Sånt här gillar jag! Enkelt, fräsch och gott. Ja, så är jag tokig i asiatiskt dessutom... :-)

Kommentera här: