Födelsedagsmiddag

I mitten av december åkte vi till Thailand en vecka! Vi bara kopplade av och hade det bra! Jag passade även på att fylla 40 (!) när vi var där. Så dagen innan vi åkte bjöd vi hit släkten på middag.
Vi bjöd på en rätt som jag gjort tidigare och som blev mycket uppskattad, så nu har vi bestämt oss för att ta med den på nyår.
Balsamicofilé med trattisar, ni hittar receptet här
 
 
När de kom fick de glögg och pepparkaksgrissini med ädeloströra (snott från Buffé)
Man tar rivet skal från en apelsin och knådar in i en färdig pepparkaksdeg.
Gör rullar av den och sätter in i ugnen.
Sen blandar man grönmögelost med creme fraiche och doppar pinnarna i.
Supergott och väldigt trevligt!
Jag hade fått trevliga presentkort från två ica butiker i närheten där jag kunde åka och hämta en tårta på vardera ställe. Så det gjorde vi :-)
Lite hembakat blev det också; lussebullar, saffransbiscotti, pepparkaksbiscotti, rocky road coh vinteräpplefudge.
 
Själva födelsedagen tillbringade jag som sagt var i Thailand. Halva dan i en solstol och sen bar det iväg på spa med pedikyr och en mai tai i handen :-) God mat åt vi förstås hela veckan!
 
 
 

Kommentarer:

1 Emily:

skriven

Vart någonstans har du köpt det fina rosa tårtfatet?

Svar: Jag fick den i födelsedagspresent förra året så jag vet inte vart den är köpt, men det är en Ib Laursen och det finns ju lite överallt. Den är verkligen jättefin, lägger gärna upp saker på den :-)
Pernilla Nyberg

Kommentera här: