Kyckling tikka masala

Idag kom 15-åringen hem så då hade jag planerat att prova ett recept från tidningen Laga lätt. Det var Vindaloo kyckling. Men när jag var och handlade häromdagen så hade de inte vindaloo cooking sauce så det fick bli tikka masala istället. Men förutom det så följde jag receptet. Jag serverade jasminris och (färdigköpt) naanbröd till.

Nu har lilleman varit sjuk sen i söndags och jag ser ingen förbättring alls :-( Så även om jag har gått hemma hela veckan så blir jag väckt flera gånger per natt. (Maken är ju bortrest)

Det här var en snabblagad rätt som var väldigt god och kändes hemlagad trots cooking saucen. Grytan blev klar under tiden som riset kokades.

4 port

3 stora kycklingfileér
1 vitlöksklyfta
1 rödlök
300 g blomkål
150 g zucchini
1 burk tikka masala cooking sauce
1,5 dl vatten
50 g spenat
salt
peppar


Skär kycklingen i mindre bitar.
Skala och finhacka vitlöken. Skala och klyfta rödlöken.
Ansa blomkålen och skär den i mindre bitar. Skaär zucchinin i mindre bitar.
Stek kycklingen i ca 4 min, låt vitlöken gå med en stund på slutet. Krydda med salt och peppar.
Tillsätt såsen och 1,5 dl vatten. Låt sjuda i ca 5 min.
Tillsätt zucchini, rödlök och blomkål, sjud i ytterligare 4 min. Krydda med salt och blanda ner spenaten.
Severa med jasminris och naanbröd.




Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Tikka masala är ju så himla gott! Jag brukar faktiskt också använda den färdiga såsbasen för jag tycker den är god!

Kommentera här: