Calzone by Elin

Varannan tisdag är det 15-åringens tur att laga middag. Då kommer hon hem strax etfer tre och hennes träning börjar inte förrens sju.
Den här veckan ville hon bjuda på calzone :-)
Eftersom hon ändå inte hade så mycket tid så köpte vi en mix till degen och färdig tomatsås.
Vi valde en mix som skulle jäsa i 30 min för jag inbillade mig att den kanske var bättre. Men den var inte bra. Den blev stabbig.



Hon fyllde pizzan med tomatsås, strimlad skinka, champinjoner, basilika, mozzarella och riven pizzaost.
Resultat blev mycket bra, men nästa gång får det bli annan deg :-)




Här är min fina calzone


Maken ville inte ha en inbakad, så han fick denna :-)

Kommentarer:

1 sofie mumsfillibaba:

skriven

Calzone har jag aldrig gjort själv. Får jag nog testa. Är ju riktigt gott. Man kan göra deg med bakpulver. Det går snabbt och blir riktigt bra!!

Kommentera här: