Tex Mex Tapas

Ikväll har vi provat Tex Mex Tapas som jag fått från buzzador för att testa. Jag hade tänkt att bjuda hit lite folk och testa, men tiden rann iväg, och det passade sig inte riktigt. Nu reser vi bort imorgon och sen ska rapporten in så jag provade på maken och 7-åringen.
Jag har även provat vissa produkter hos vänner och på Mitt kök-mässan under perioden.

Quesedillas


Fördela riven ost och strimlad rökt skinka på ett bröd, lägg ett annat ovanpå och stek i torr panna på båda sidor. Skär i tårtbitar och ät.
Dessa tyckte vi om alla tre! Betyg 4/5

Tostaditos med skinka

Det här var ett av recepten i receptboken som följde med. Tostaditos med rökt skinka och mango mojo.
Ingen favorit alls. Vi gillade inte mango mojon alls, jag tyckte att den smakade konstgjort.
Betyg 1/5

Tostaditos med rostbiff

Tostaditos med rostbiff, escabeche och rostad lök. Det här var en riktigt bra smakkombination.
Betyg 3,5/5

Jalapenos med cheddar och bacon

Skär cheddarost i stavar och lägg i jalapenosen. Rulla en halv skiva bacon runt varje och ställ in i ugnen tills det ser klart ut.
Dessa var också riktigt goda. Det var väldigt olika styrka på jalapenosen, så vissa var jättestarka och vissa mindre starka.
Betyg 4/5

Guacamole

2 avokados, 1 pressad lime, 1 msk tapas spice mix, 1 jalapeno i små bitar
Mosa avokadosen och blanda med resten.
Detta var ingen höjdare alls. Smakade konstgjort av kryddmixen.
Vi tycker jättemycket om guacamole i vår familj, men denna fick jag slänga nästa all...
Betyg 1/5

Kommentarer:

1 Tinas Skåpmat:

skriven

Ser riktigt smarrigt ut!...jalapenosen ser x-tra lockande ut! ;)

2 custom essay writing service:

skriven

It takes too long to cook it. I think the result isn't as great.

Kommentera här: