Testlagat

Tidningen buffé har tidigare haft testlagare som fått olika recept att prova. Det har nu gjort om systemet och alla som ville fick anmäla sig. Sen skickar de ut recept som man kan testlaga och skicka in kommentarer. De kommentarer som kommer med i tidningen belönas med värdecheckar.
Förra veckan fick vi de första recepten och det var flera jag kommer att prova.
Det här var det första vi provade och jag rekommenderar er verkligen att prova.

4 port.

4 kycklingfileér
olivolja
1 1/2 msk röd currypasta
1 1/2 msk olivolja
12 dl vatten
4 pkt snabbnudlar
1 romansallad
hackad koriander

Blanda kycklingen med currypastan och olivoljan i en skål och låt stå i 10 min.
Stek kycklingen i olivolja, ca 5 min på varje sida. Efterstek under lock i  ca 5 minuter, tills kycklingen är klar.

Koka upp vattnet och buljongpulvret som finns med bland nudlarna.
Lägg i nudlarna och koka enligt anvisning på paketet.
Skär romansalladen i grova bitar .
Skär kycklingen i skivor.
Ta upp nudlarna ur buljongen och fördela den i skålar.
Lägg salladen i buljongen, koka upp och fördela över nudlarna.
Lägg på kycklingen och garnera med korinader.



Jag är inte alls förtjust i snabbnudlar och blev positivt överraskad. Det här kommer vi defenitivt att göra igen!

Kommentera här: