Plockmat i maj

Nu är det inte många dagar kvar i maj. Undra om det blir lite lugnare sen...
Med tre barn på olika skolor/förskolor och olika aktiviteter på kvällarna så är det mycket som händer i maj. Det blir ju inte bättre av att maken har rest mycket och att jag själv jobbar på skola. Men jag ser ljuset i tunneln :-)
Och de flesta aktiviteter är ju roliga!
Dessvärre blir denna blogg lidande för det finns inte mycket tid eller lust för matlagning.

Idag var inget undantag... Jag hade ingen fantasi överhuvudtaget när jag var i affären och allt såg så gott ut, så det fick bli plockmat.


Chicken wings, chicken nuggets, dipp, gurka, manchego, ruccola, ostar, rödbetor, chevré, skinka och bröd


Kokta färska rödbetor som vi åt med chevré och honung


Lufttorkad skinka med olja, parmesan, peppar och basilika


Min blandade tallrik

Kommentera här: