Pasta med krämig sparris

Idag var det bara jag och sonen på 2 år som åt hemma. Jag hade bestämt innan att det skulle bli pasta och i affären så skakade jag fram ett recept i min telefon. Det lät gott så jag gjorde en variant  på det.

2 portioner

7 sparrisar
5 cm purjolök
100 g rökt skinka
1,5 dl vispgrädde
basilika
salt
peppar
parmesan
pasta

Koka pastan. Skär sparrisen i mindre bitar och koka den i saltat vatten i ca 3 min.
Skär skinkan och purjon i mindre bitar.
Fräs skinkan och purjon, häll på grädden och låt koka i ett par minuter. Strimla basilikan och ha ner den i såsen.
Häll ner pastan i såsen och koka up.
Servera på tallrikar och toppa med parmesan.

 

Kommentarer:

1 karin - trattoria:

skriven

sv: ja det har varit en jobbig vecka, tack för omtanken!

2 karin - trattoria:

skriven

mmm gott! gjorde något liknande häromdagen :)

Kommentera här: