Elins favorittårta!

Igår hade vi släktkalas för Elin som fyllde 15 i fredags.
Jag försökte att få göra någon ny sorts tårta, men det gick inte. Det skulle vara samma tårta som jag gjort på hennes födelsedag ialla fall de senaste tio åren... (Och det är samma tårta som jag ville ha när jag var i den åldern)
Så fick det bli...
Så provade jag lite nya recept på kakor och bullar istället.

Till två tårtor:
Mixa tre bananer
Vispa 5 dl vispgrädde och blanda ner oboy efter smak.
Ta 2 dl vispad chokladgrädde och blanda med bananerna. Bre detta emellan bottnarna. Lägg på översta lagret och bred på resten av grädden.
Garnera!
Den här gången tog jag vispad grädde som jag spritsade på, rev lite choklad och strösslade lite rosa strössel.



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Denna sort av tårta åt jag jämt som liten grabb :) bottnarna var dock marängbotten från affären. Torr och frasig marräng. Blev som marängsviss^^ /Simon

Svar: Japp, det ska vara köpe marängbottnar här också. :-)Gott, men väldigt sött!
Pernilla Nyberg

Kommentera här: