Bara en vecka kvar...

Jag har ägnat en del tid sista dagarna till att bläddra i mattidningar med jultema.
På julafton ska vi vara hos svärföräldrarna och då brukar det bli ett ganska klassiskt julbord. På juldagen ska vi vara här med min mamma och mina bröder med familjer. Då har alla ätit julbord på julafton så vi ska ha ett nedbantat julbord, med bara det vi verkligen vill ha. Känner jag oss rätt så blir det endel ialla fall...
Som sagt så har jag förslkt att hitta inspiration till lite "nya" rätter.
Jag hittade ett fint citat i en av tidningarna, som jag inte kommer ihåg vem som hade sagt, men det var såhär:
Julen är ingen högtid, det är en känsla!!!

Jag har hunnit göra lite julgodis och bjuder på lite bilder och inspiration till er:


Gissa vad det ska bli? Rocky roads förstås :-)


Elins gottisar; choklad, dumle och marshmallows



Och så blev det saffransbullar lagom till Lucia. Kesella, ägg och vit sirap i degen gör den luftig och saftig.

Jag har även gjort knäck, kola och mjölkchokladfudge. Så nu ska jag försöka koncentrera mig på maten fram till jul :-)

Kommentera här: