Skicka vidare - kyckling

Jag är ju med i en rolig receptlek. Vi är några matbloggare som har anmält oss till "skicka vidare". Då får man ett recept skickat till sig av personen som är innan. Man testlagar det och bloggar om det. Sen skickar man ett eget recept till personen som står näst på listan.
Häromdagen fick jag ett recept av "En smak av Karin",  och det har jag lagat nu.
Det var ett recept helt i min smak :-)



Rosmarinkyckling med svamprisoni
(4 personer)
4 kycklingfiléer
1 kvist rosmarin
2 vitlöksklyftor
500 gram risonipasta
1 rödlök
200 gram blandad svamp (jag hade champinjoner och trattisar)
2 dl matlagningsgrädde
smör
salt och svartpeppar
Gör såhär:
Vänd kycklingbrösten i olivolja och den finhackade rosmarinen.
Bryn i stekpanna med pressad vitlök och baka klart i ugn, 175°C i ca 20 min.
Koka risonipastan efter anvisning på paketet.
Skär svampen grovt och fräs i panna tillsammans med en klick smör och den strimlade rödlöken.
Häll på grädden och låt alltsammans koka ihop till en röra.
Vänd ner svampblandningen i den kokta risonipastan.
Smaka av med salt, smör och nymald svartpeppar.
Lägg upp risonin på tallriken och kycklingfilén överst.
Garnera gärna med färska örter.

Jag hade även i lite riven parmesan i risonin.

Omdömet från oss som åt var mycket gott!!! Det var även relativt lättlagat och gick hyfsat snabbt.


Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Gud så gott det lät/såg ut! Det här receptet ska lagas här hemma, kanske redan imorgon :)



Snygg design!

Kommentera här: