Bacontips

Just nu sitter jag nog på tåget på väg till Herrljunga. Jag ska vara där hela helgen på träningsläger. Jag ska inte träna så mycket själv :-) Jag åker som tränare, så jag ska mest tala om för andra vad de ska göra.
Men det innebär att det inte blir någon bloggning i helgen. Och av erfarenhet så vet jag att det inte brukar vara så spännande mat på läger så det blir ingen bloggning när jag kommer hem heller.
Vi ska ha lunch med oss på tåget och jag har lovat dottern cesarsallad. Det blir romansallad, dressing, grillad kyckling, krutonger, grovriven parmesanoch bacon.
Det var baconet jag skulle tipsa lite om här. Jag tillagade den i ugnen idag. Jag gjorde det inder en period tidigare, men har glömt bort det. Nu förstår jag inte varför. Det är ju så lätt och blir så bra.
Lägg baconet på ett bakplåtspapper och sätt ini ugnen på 200 grader. Låt det stå i 10-20 min, beroende på hur knaprigt du vill ha det. Ta ut och lägg på ett hushållspapper så att det får rinna av.



Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Låter ju lätt som en plätt för att få krispigt bacon! :-)

Kommentera här: