Mashmallowsglass

Till dessert i fredags bjöd jag på mashmallowsglass. Jag har hittat receptet hos växelhäxan. Ni hittar receptet om ni klickar på länken.
Jag gjorde dem i små silikonformar och tog ut dem ur frysen 30 min innan servering. Men då hade de hunnit tina innan vi åt och var mer mousse än glass. Men det var väldigt gott ändå.
Jag serverade dem med färsk mango, kiwi och biscotti. Och så toppade jag med passionsfrukt.





Jag gjorde dubbelsats för jag var osäker på om det skulle räcka. Men det gjorde det med råge. Men då kunde jag ta med mig dessert till påskbordet dagen efter.
Den färska exotiska frukten är så himla billig nu, så det blev ett stort fruktfat till glassen dagen efter.
Den glassen hade jag i en avlång brödform. Vi var 5 st som åt av den och tog flera gånger, men jag tror halva var kvar ialla fall...







Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Det där lät riktigt sött och smaskigt! :-)

Kommentera här: