Chicken tikka

Jag skulle ha gjort det här i torsdags, hade tagit fram kyckling och kom hem från jobbet och läste receptet och insåg att kycklingen skulle ligga i marinad i minst tre timmar... Så då fick jag improvisera ihop en pastarätt istället.
Men i förmiddags så tog jag fram kyckling och lade i marinaden. Så när jag kom hem idag så var det bara att laga till den.
Mellanbarnet tyckte inte alls om det, men vi andra tyckte att det var gott!

Receptet hittade jag hos Hanna: http://hanneys.blogspot.com/2011/03/chicken-tikka.html

Till det serverade jag basmatiris, naan-bröd (som jag köpt färdigt och bara värmt, wokade grönsaker (blomkål, broccoli och minimajs) och två olika sorters sås/raita.

Sås 1:
Turkisk youghurt
honung
salt
pressad vitlök
sweet chili sås med ingefära

Sås 2:
Turkisk youghurt
spiskummin
torkad mynta
pressad vitlök
salt







Kommentera här: