Tobleronekladdkaka

I torsdags hade jag visning av make up produkter här hemma. Då bakade jag två kladdkakaor. En vanlig och en med toblerone. Jag vispade vanlig grädde och gjorde en dajmgrädde; 2,5 dl vispgrädde, 1,5 msk florsocker, 1,5 msk kakao och krossad dajm.
I receptet stod att man skulle ha kakan inne i 15-18 min, men när jag skulle ta ut den var den fortfarande rinnig så jag lät den stå inne en stund till.
Jag bakade den dagen innan och lät den stå i kylen över natten. Den hade kunnat vara inne lite kortare... Jag måste våga ta ut den när man ska och inte vara så rädd för att den inte är klar.
Jag över ju aldrig, jag bakar ju bara när jag ska ha gäster och då vill man att det ska vara bra. Får nog börja öva och prova lite ibland :-) Då blir väl barnen glada.

Kommentarer:

1 Heli:

skriven

Ser helt fantastiskt gott ut!

Kommentera här: