Penne med kronärtskocka, bacon och soltorkadde tomater

Idag stod jag inne på butiken och hade ingen fantasi överhuvudtaget. Jag kom så långt att jag bestämde pasta. Då kom jag på att jag har en barilla-app i min iphone. Så jag skakde fram ett recept och tog det första som kom upp.
Det var väldigt enkelt att laga och blev enligt mig så blev det väldigt gott! En bra kombination!!!

4 personer

400 g penne rigate
2 msk olivolja
1 burk  kronärtskockor (jag köpte Zetas i marinad)
1 vitlöksklyfta
140 g bacon
1 dl vatten
1 msk kycklingfond
soltorkade tomater
salt
peppar
rivet skal från en citron
parmesan


Koka pastan enligt paketet
Skär baconet i mindre bitar och knaperstek den. Häll av det mesta av det eventuella fettet.
Pressa ner en vitlöksklyfta och lägg i kronärtskockornma (utan marinad). Fräs en liten stund och häll påvatten, fond, tomater. Smaka av med salt och peppar.
Låt alltihop koka ihop ett par minuter.
Slå av pastavattnet och häll pastan i såsen, tillsätt citronskal och riv över parmesan, blanda och servera direkt.



Kommentera här: