Chokladgratinerad frukt

Och så var det dessert...
En variant av Gino.
Jag skar apelsin, banan och honungsmelon i mindre bitar och la i en ugnssäker form. Sen hällde jag på frusna hallon och rev en massa vit choklad. Strödde över det och sen in i ugnen. Ugnen ska vara på grillvärme och det ska stå inne så länge att det nästan blir svart.
Min man och jag hade lite diskussioner innan vad denna dessert heter och jag sa Gino, men han påstod att det bara får heta Gino om det är kiwi, banan och jordgubb. Varken mer eller mindre...
Han hade kollat runt lite på nätet och i ett recept han hittade så stod det att om man rev chokladen och la på ett fat så skulle man ha det i kylskåpet, gärna 4-7 dagar så skulle chokladen bli mer som ett knäcktäcke. Vilket i och för sig låter gott, men hur ofta bestämmer jag dessert så långt innan :-)

Kommentera här: