Plockmat

Igår så fick dottern nudlar innan hon skulle iväg på träningen. Så jag och mannen åt sen middag framför tv:n. Jag gjorde lite olika plockmat. Men tog inte så mycket, vi brukar alltid duka fram för mycket när vi ska äta plockmat :-)

Det blev en sallad på:
isbergssallad, strimlade sockerärtor, vårlök, halloumi och pinjenötter. Toppad med olivolja och creme balsamico hallon.

Quesedillas: bred tacosås på ett bröd, lägg på riven ost (hade även lite västerbotten), strimlad knaperstekt bacon och så lite tacosås på nästa bröd. Lägg ihop och stek i en torr het stekpanna, på båda sidor. Skär i tårtbitar.




Buffalo wings (färdig kryddade kycklingvingar från frysdisken) med tsatziki



Jag skar upp lite av manchegon som fanns kvar i kylen sen min bror var hemma senast. Den är inköpt i Spanien, så den är extra god. Jag serverar den med en skvätt olivolja på.

Kommentera här: