Måndag och köttfärsås

Idag började gympan igen efter lovet. Så då ska jag och 5-åringen vara där 17. Och vi måste ha ätit middag innan. Vi har provat att äta efter, men det blir alldeles för sent för henne. Så på måndagar äter vi middag vid 16.15.... Alledels för tidigt om ni frågar mig.
Ganska ofta blir det spagetti och köttfärssås. Det blev det idag.
Men för att variera lite så hade jag i syltlök, soltorkade tomater och marinerade vitlöksklyftor idag.
Och det vanliga, som är: köttfärs, gul lök, krossade tomater, pressad vitlök, buljongtärning, basilika, tomatpuré, ketchup, senap, vatten och lite matlagningsgrädde.

Och så öser vi på riven parmesan innan vi äter :-)


Har blivit knas med kameran idag, så bilder är fast där i...

Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Tänkte bara säga hej! Det är till dig jag ska skicka mitt recept i "Skicka vidare" som Kardemumma Gumman håller i. Ska leta fram nåt riktigt smaskigt åt dig :-)

Kommentera här: