Lunchomelette

Igår var mannen borta så då tog jag med barnen och gick på thairestaurang :-) Mums!!!

Jag tycker att det är så svårt att hitta på lunchmat nu när jag går hemma och är mammaledig. Oftast sover bebisen och då vill jag hinna göra en massa annat så lunchen ska ta väldigt kort tid både att göra och att äta... Helst skulle jag vilja hoppa över den helt, men jag förstår ju att jag måste äta för att orka med.
Idag när det var dags för lunch och jag tittade in i kylskåpet så insåg jag att det fanns mycket ägg. I vanliga fall är det maken som gör omelette, men jag har ju sett på när han gör :-)

Jag gör omeletten så gott som klar, utan fyllning, sen lägger jag fyllningen på ena halvan och viken över den andra. Så får det stå i ett par minuter så att osten smälter och den blir helt klar.

Idag fyllde jag den med purjolök, rökt skinka och brieost. Det blev riktigt gott!

 

Kommentera här: