Lövbiff med broccoli och paprika

Hade tänkt att laga fisk idag, men jag åkte och köpte blommor på eftermiddagen så det fick bli något som gick fort istället. Och något där jag slapp tänka...
Jag visste att jag hade lövbiff, grädde och ris hemma så jag utgick från det.

4 små strimlade lövbiffar
1 schallotenlök, hackad
1 purjolök, strimlad
1 orange paprika
broccoli
2 dl creme fraiche, paprika och chili
2,5 dl matlagningsgrädde
1 tsk soya
1 msk Au de vie (matlagningscognac)

Stek grönsakerna och lägg till sidan. Stek köttet och häll i creme fraiche, grädde, soya och cognac. Låt koka ihop och ha sedan i grönsakerna. Smaka av med salt och peppar.
Servera med ris.

   
Lövbiffen i såsen              Stekta grönsaker             Färdig gryta





Kommentarer:

1 Emmy:

skriven

Åh, va gott det ser ut. Sitter på jobbet mitt i natten och är hungrig. Hade gärna tagit en tallrik...

Kommentera här: