Faijtas

Idag hade vi bestämt oss för att äta Faijtas. Vi äter inte det så ofta, men tycker att det är väldigt gott!
Jag blev väldigt besviken när jag kom till affären och de inte hade vår faijtaskrydda. De hade bara andra sorter och de har vi provat tidigare och det har inte alls varit lika gott... Men jag hade plockat alla andra ingredienser och orkade inte tänka om så det fick bli det ialla fall. Men jag var tvungen att stanna på en affär till och kolla, men de hade inte heller det märket. Det märket som vi tycker är outstanding på tacoprodukter är Old El Paso. Om ni inte provat deras faijtaskrydda, gör det! Om ni hittar det vill säga...



Ja, hur som helst så blev det Icas egna krydda idag och den smakar alldeles för myucket tomat för min smak, men den är helt ok. Vi stekte kycklingstrimlor och när de var klara så hade vi i strimlad paprika och skivad lök. När det fräst en stund så hade vi kryddan och vatten. Till det serverade vi tortillabröd, majs, gurka, ost, salsa, tomater och guacamole.

Guacamolen gör jag själv, ungefär så här:
3 st mogna avacados
citronsaft från 1/4 citron
1,5 pressade vitlöksklyftor
1/2 tsk sambal
1 dl creme fraiche
salt
peppar

gröp ur avacadon och mixa med en stavmixer till önskad konsistens, blanda i resten. Låt stå i kylskåp ett tag innan ni ska äta, smaka av.

   

Kommentera här: