Avocado-hjälp

Idag var jag ensam hemma med barnen och vi skulle vara borta 17.30. Så det fick bli snabb och tidig middag. Dottern har länge tjatat efter pastafjärilar så det blev det. Hon fick färdiga köttbullar till och jag tog en hemmagjord tomatsås som jag hittade i frysen. Och så hyvlade vi mycket god parmesan på.

Tips mottages gärna:
När jag var och handlade sist så var det billigt med avocado. Så jag köpte fem stycken. Det jag brukar göra av avocado är guacamole eller ha i olika sallader. Sen vet jag inte mer vad man kan göra med dem. Någon som har några bra tips? Gärna någon bra lunchmat. Sallad känns inte rätt så här i kylan.

Ett litet tips från mig:
Om du har en god parmesan hemma, skär den i små bitar och lägg på ett fat, häll balsamico med hallonsmak på ett fat och doppa ostbitarna.
Ett gott tilltugg till en öl/drink medans du tillagar maten.

Kommentarer:

1 Vanilla Sky (Jennie):

skriven

Första gången jag kikar in här, men absolut inte sista! Vad många goda recept du har, jag gillar barnfamiljvänliga recept :)

Tips på avocado var ju lite svårare.... hmm... Jag brukar skiva upp en halv avocado och ha på knäckebröd med lite salt och nymald svartpeppar. Avocadopaj kan man oxå göra, men det är väl lite mer förättsaktigt, man orkar inte äta så mycket av det!

Hoppas du får lite andra tips:)

2 Karin:

skriven

Tack för den fina kommentaren och besöket på min blogg! :-) Avocado är verkligen supergott! Det finns goda kalla avocadopajer som man kan göra. Dem tillsammans med lite räkor blir en kalaslunch! Kika på hittarecept.se så hittar du säkert nåt bra recept :-)

Kommentera här: