Chokladtryffeltårta med kaffesmak

Igår hade jag Aloe Vera homeparty här, så då passade jag på att baka denna och bjuda på.
Min man är ju inte mycket för sötsaker, och inte jag heller för den delen. Men jag tycker att det är kul att baka så då gäller det att ta tillfället i akt.
Den var verkligen supergod!!!
Vi var 8 personer och ungefär halva tårtan gick åt. Man tar inte så stora bitar :-)

Om ni klickar på bilden så kommer ni till receptet som jag har hittat på Hallon & Blåbärs sida. Enda skillnaden jag gjorde var att snabbkaffepulvret jag använde var Nescafés espressopulver.

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Vad kul att kakan gick hem och jag kan bara hålla med, visst är den toppengod =)

2 Nettan:

skriven

Supergod verklige :-) Den ska jag prova att göra själv någon gång. KAnske till Alla hjärtan dag, men man kanske kan göra halv sats i en liten form.

Var som sagt väldigt mäktig så det räcker med en liten bit.

Kommentera här: