Broccoligratäng

Idag har hela familjen varit hemma, i olika sorters magsjuka... Inte jag, men nu har alla de andra...
Men lagom till middagsdags var alla hungriga, så det blev broccoligratäng som är snällt mot magen (tror jag) och det gick bra att göra färdigt innan jag stack iväg på gympan.
När jag kom hem så värmde vi bara på den och så hade jag köpt en ciabattalimpa och lite goda ostar och salami som vi åt till.

   



4 port.
500 g färsk broccoli
ca 10 champinjoner
1 gul lök
1 tomat
1 pkt bacon
6 ägg
2 dl grädde
salt
svartpeppar
riven ost


Förväll broccolin, skär champinjonerna i kvartar och vattna ur i en stekpanna. Fräs sedan svampen och löken. Skär baconet i mindre bitar och knaperstek.
Blanda broccoli, svamp, lök och bacon i en ugnsfast form. Skiva tomaterna och lägg i formen. Salta.
Vispa ihop ägg, grädde, salt och peppar och häll över grönsakerna. Strö över riven ost och sätt in i ugnen på 225 grader.

Kommentera här: